Het luxe merk Balenciaga heeft pas een nieuwe tas op de markt gebracht. Hij is blauw. En groot. En duur: 1970 euro duur. Al snel realiseerde zich iemand dat die wel verdacht veel leek op de typische IKEA-tassen die je daar voor een euro kunt meenemen...

Lees verder op DutchCowboys »

1121 Facebook shares 1121 108 Twitter shares 108 479 LinkedIn shares 479 3 GooglePlus shares 3 1711
DutchCowboys

Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

139 Facebook shares 139 66 Twitter shares 66 1089 LinkedIn shares 1089 2 GooglePlus shares 2 1296
Marketingfacts

Voor veel mensen staat een oud Volkswagen busje als symbool voor vrijheid. Vaak worden ze in tact gehouden, krijgen ze slechts een likje verf en misschien een nieuwe motor, voor een zo groot mogelijk nostalgie effect. Maar er zijn ook mensen die ware...

Lees verder op DutchCowboys »

1028 Facebook shares 1028 61 Twitter shares 61 22 LinkedIn shares 22 2 GooglePlus shares 2 1113
DutchCowboys

Velen zaten er weer met smart op te wachten, vooral vanwege de geheel aangepaste lay-out van LinkedIn: een update van de gratis Handleiding LinkedIn. Met weer veel zorg en plezier is deze veertiende versie van dit populaire ebook, ondertussen bijna 60.00...

Lees verder op Corinne Keijzer »

125 Facebook shares 125 50 Twitter shares 50 756 LinkedIn shares 756 1 GooglePlus shares 1 932
Corinne Keijzer

Amerikaanse oorden zoals New York zijn niet alleen bestemd voor tech start-ups en scale-ups. Een ondernemer uit de toeristische sector is Patrick van Rosendaal, Belgische stadsgids in the big apple. De prille veertiger heeft al twee boeken op zij...

Lees verder op Bloovi »

798 Facebook shares 798 16 Twitter shares 16 109 LinkedIn shares 109 5 GooglePlus shares 5 928
Bloovi

Nooit eerder werden er zoveel kinderen van school gestuurd als in 2016: 2.387, zo meldt het jaarverslag van de Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB's). Bijna altijd zijn gedragsproblemen de oorzaak. Zorgwekkend, maar de vraag is voor wie? Wat a...

Lees verder op Bloovi »

663 Facebook shares 663 105 Twitter shares 105 122 LinkedIn shares 122 1 GooglePlus shares 1 891
Bloovi

We zien iets grandioos over het hoofd op onze websites: microcopy. Een simpel zinnetje dat je klant verleidt. Omdat je bezoeker maar zo’n 20 procent leest, maakt microcopy op strategische plekken het grote verschil. Bij je call-to-actionknop bijvoorbeel...

Lees verder op Frankwatching »

149 Facebook shares 149 84 Twitter shares 84 618 LinkedIn shares 618 3 GooglePlus shares 3 854
Frankwatching

De verzekeraar a.s.r. heeft de traditionele homepage in één klap volledig ingeruild voor een ‘conversational interface’ - beter bekend als chatbot. Hoe is een computergestuurd gesprek te rijmen met de persoonlijke adviesrelatie die het bedrijf ook b...

Lees verder op Emerce »

216 Facebook shares 216 26 Twitter shares 26 578 LinkedIn shares 578 0 GooglePlus shares 0 820
Emerce

De Gentse scale-up Showpad blijft groeien. Het bedrijf van Louis Jonckheere en Pieterjan Bouten kondigde vandaag aan dat ze het Londense Hickup overneemt, die zich al jaren specialiseert in mobiele verkoopmethoden. "De overname brengt een nieuw p...

Lees verder op Bloovi »

616 Facebook shares 616 29 Twitter shares 29 113 LinkedIn shares 113 3 GooglePlus shares 3 761
Bloovi

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-comme...

Lees verder op Emerce »

64 Facebook shares 64 83 Twitter shares 83 588 LinkedIn shares 588 2 GooglePlus shares 2 737
Emerce